Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Vectron 193 970, Dansk ATC og ETCS (Generelt)

af esni, Frederikssund, 19/12 2016, 22:47 (2687 dage siden) @ steenth

Prøvekørslerne med Vectron 193 970 ser ud til at være gået OK. Testen skulle være med såvel ETCS baseline 3, Svensk og Dansk ATC i overværelse af Banverket og Banestyrelsen.
citat: '.... Trainguard 200 onboard unit, plus Specific Transmission Modules for both the Swedish ATC2 and Danish ZUB 123 national train protection systems.... '


Jeg har flere links (og rettet link i det overstående):

Intet om hvilken underversion af Baseline 3


Det betyder ikke meget nu og her. Det er er hul til baseline 3 er store ting. Man skal alligevel opgradere til BL3R2 og der er næppe nogen som er klar til det endnu. Der bliver interessant, når den næste leverandør når det.

Er BL3R2 det samme som BL3.6.0 ?
Og er BL3R2 den release, der bruger GPRS i stedet for GSM?

I kommentaren til den svenske link siges der 1 Million SEK som rygtepris for ETCS + STM i sverige
Herhjemme ser rygteprisen for bare en DK-STM ud til at være 1 Million DKK

Hvis begge rygtepriser har bund i virkeligheden, og hvis rygter er additive, så kommer ETCS + DK_STM til at koste 2 Millioner DKK?

Eller taler vi om at der skal bruges 1 mandår til verifikation og dokumentation af hver enkelt installation - men at selve udstyret i sig selv kun bidrager marginalt til omkostningen?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MH392
Kongerejsen 1908
Kongerejsen 1908

I sommeren 1908 rejste Kong Frederik den 8., Dronning Louise og deres tre børn med tog til Jylland, hvor de besøgte en lang række byer. Lars Christensen har i Rigsarkivet fundet DSBs interne korrespondance, samt flere avisers dækning af begivenheden.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak