Jernbanen i DK er utidsvarende. (Generelt)

af Rail, torsdag 04. juni, 2020, 13:01 (66 dage siden) @ Michael Deichmann

Vi skal nok omkring 10 år tilbage hvor de to beslutninger, der om nogen har defineret den tilstand jernbanen er i, blev besluttet.

Afsporingen skete i slutningen af forrige århundrede, hvor det endte med at elektrificeringsprojektet stoppede i 2001 da man var nået til den tyske grænse i Padborg og Sønderborg. Det dannede grundlaget for, at afløseren for IC3 måtte være diesel igen og med kravet om 200 km/t var man ude i krav ingen hyldevarer kunne honorere.
The rest is history.

I Storbritannien har man nu ellers flere typer af dieseltogsæt der må kører 200 km/t leveret i starten af dette årtusinde.

https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_180

https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_220
https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_221
https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_222

Så at det skulle være så svært at bygge et 200 km/t dieseltogsæt ved jeg nu ikke om jeg køber.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Et uheldigt lokomotiv
Et uheldigt lokomotiv
DSB MY 1123 havde et rigtigt skidt år i 1966, hvor det var involveret i hele 2 uheld. Først gennem en stopbom i Helsingør og 4 måneder senere op bag i en godstog ved Klarskov på Sydsjælland.




 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen