Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Jernbanen i DK er utidsvarende. (Generelt)

af Rail, 4/6 2020, 13:01 (1384 dage siden) @ Michael Deichmann

Vi skal nok omkring 10 år tilbage hvor de to beslutninger, der om nogen har defineret den tilstand jernbanen er i, blev besluttet.

Afsporingen skete i slutningen af forrige århundrede, hvor det endte med at elektrificeringsprojektet stoppede i 2001 da man var nået til den tyske grænse i Padborg og Sønderborg. Det dannede grundlaget for, at afløseren for IC3 måtte være diesel igen og med kravet om 200 km/t var man ude i krav ingen hyldevarer kunne honorere.
The rest is history.

I Storbritannien har man nu ellers flere typer af dieseltogsæt der må kører 200 km/t leveret i starten af dette årtusinde.

https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_180

https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_220
https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_221
https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_222

Så at det skulle være så svært at bygge et 200 km/t dieseltogsæt ved jeg nu ikke om jeg køber.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
Indsend billederSvenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak