Jernbanen i DK er utidsvarende. (Generelt)
https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_180
https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_220
https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_221
https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_222Så at det skulle være så svært at bygge et 200 km/t dieseltogsæt ved jeg nu ikke om jeg køber.
Og så er der lige den i Danmark kendte ICE-TD (BR 605) som blev bygget i 2000-2001 af Siemens. Det var en hyldevare:
Men det var også et ringere produkt end IC4. Husk på at de sammenlagt kun har kørt ca. 10 år i drift inden DB gav op. 9 af årene var mellem København og Hamburg/Berlin. De var tørstige, de fejlede ofte ved sammenkobling og deres yndlingsplacering var værkstedet i Hamburg hvor de tømte DB's konto.ICE-TD var DB's skandaletog, og de nåede da heldigvis kun at få bygget 20 sæt. Dem der ikke blev udstyret til kørsel i Danmark nåede kun at køre et års tid i drift.
Desuden er der stor forskel på både vognkasseprofil og indstigningshøjde på britiske togsæt og resten af Europa. Det er ikke bare noget, man lige overfører til resten af den europæiske jernbane. Så nej, ingen hyldevarer-produktplatforme til diesel og Vmax 200.