BDK: Ingen vil køre til Hirtshals (Generelt)

af steenth, lørdag 18. september, 2021, 17:29 (28 dage siden) @ Rail

DB Cargo skulle efter Jernbanen 2021/4 have en plan for Litra MZ, som skulle være først lokomotiv som er fra drift fra 2022 til november 2023 imens udstyr installeres og godkendes og serieinstallation fra 2024. Litra EG har vi vendt her - det litra er første lokomotiv under installation og test fra 2022 til 2024 og resten er klar i 2025. Det kunne også være interessant at se hvad de gør med 185, når der er allerede er lokomotiver i drift med ETCS andre steder.


Der er kun én operatør der har EG, så der er ikke så meget tvivl om hvem der skal betale den udgift (Om man har lyst til det eller ej)

Med 185 er der jo forskellige operatører og nu da DB Cargo får ombygget EG, så ligger det jo pres på Hector eller de andre om at æde First of Class på 185/241 ellers bliver EG jo enerådende. Om Hector så vælger at gå Vectron vejen og dermed sender aben videre til Green Cargo, ja det bliver spændende at se. I teorien kunne man ende med at de nuværende 185/241 slet ikke bliver ombygget da ingen tør åbne ballet men i stedet køber andre lokomotiver ind til trafikken igennem Danmark.

Spørgsmålet er om man kan bruge First of Class fra et andet land. Det er produceret en del hundrede stk. af typen F140 AC2 (mindst 300 stk) og 185 skulle være forberedt til ETCS et eller andet omfang, som kunne gøre det billigere. Og Hector Rail's 241-004 har været testmaskine for ETCS inden de fik den.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen