Godstog til Hirtshals i 2022? (Generelt)

af larsL, onsdag 22. september, 2021, 10:06 (32 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg Petersen

Det er ikke helt så ligetil - trækkraften skal også afbrydes........


Det meste jernbanemateriel herhjemme er udstyret med trækkraftafbrydere, der udkobler trækkraften så snart der kommer luft til bremsecylinderne. Så hvis man åbner bremseledningen, afbrydes trækkraften af sig selv.


Gælder det mon også for arbejdskøretøjer?


Ellers er det vel ikke raketvidenskab at etablere det - kun at få det godkendt bagefter :-D :-D :-D


Det er egentlig en lidt sjov diskussion I har kørende nu. Afledt af at sikkerhedskravene på Fjernbanen er/fortolkes/administreres så høje, at det i praksis gør det meget svært at køre Jernbanegods inden ERTMS er fuld implementeret, vil I nu komplicere den "light-løsning", der findes - og er godkendt - på CBTC strækninger i "sikkerhedens navn" :-)

I virkeligheden er det jo en "light-løsning" på fjernbanen, der er behov for...

Man kunne vel strengt taget også forlænge driftsperioden på ATC med 15-20 år (og betale det som det koster). Derved ville DK-STM boksen jo få en fornuftig afskrivningsperiode for de jernbanevirksomheder der i dag gerne vil ind på det danske marked.

At der er strækninger der i dag ikke har togkontrolanlæg og som inden for kort tid for ETCS er der vel ingen som kan have noget imod.

Hilsen Lars


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Jernbanebøger

OHJ 38 - Historien om et lokomotiv

OHJ 38 - Historien om et lokomotiv
Pris 210 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen