Beredskabsreserve af damplokomotiver. Situationsbillede 4.

af Bjarne Knudsen, mandag 11. november, 2019, 17:32 (346 dage siden) @ Anders Færch Hansen

Hej Anders.
Din tanke er meget nærliggende. Og klog af skade har jeg gået baglandet igennem.
Det viser sig rent faktisk at der er fejl i nummeret på den udvalgte N maskine i Mafd. Ser man det.
Værkmester Tikjøb berigtiger den 23. November 1967 nummeret fra 208 til 201.
Altså skal E972 N201 og R953 gøres driftsklare.
E972 opgives straks da fyrkassen ikke vil kunne klare en trykprøve.
N201 nævnes konkret i en skrivelse, der senere uploades, og som du bekræfter blev dette igen aktiveret.
R953 besluttes udtaget til S rep efter N208 er overgivet til værkstedet.
Dermed synes det ikke at være som erstatning for R953.
En dårlig kedel på R947, der skulle spendere denne synes heller ikke umiddelbart, som årsagen, da den jo havde fyrkasekarakter 1 og dermed væsentlig bedre end i den senere museumsmaskine R946. Det samme var gældende for kedlen i R942.
En tanke fra min side er, at den generelle tilstand på R953 har været for dårlig tidspunktet i 1968 taget i betragtning. Loko var total afmonteret, ingen armaturer, ingen kobberrør, intet trykkuftudstyr og derudover både kedelskift og tenderskift.
Men kun en strøtanke


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964
Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964
Dette hæfte på 32 sider om Vestsallingbanen blev udgivet af Jernbanehistorisk Selskab i 1964 i anledning af banens 40 års jubilæum. I hæftet fortælles om banens forhistorie, anlæg, drift, stationer rullende materiel, nedlæggelsen osv.
 Læs artiklen 
DSB F500
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen