Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kapacitet på Københavns Hovedbanegård (Jernbanen i dag)

af Jens Hansen, 11/12 2017, 13:52 (2328 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg-Petersen

Hvis man tænker lidt videre i Lasses spor;

Godskapaciteten vil kunne øges, uden at togene skal ned af Kystbanen, og dermed gøres en tunnel HH til jernbane væsentligt billigere.
En bane i Ring 5 kunne spares - det vil givet vække begejstring i det nordsjællandske.
Kystbanen kunne så ændres til S-tog, frekvensen kunne øges til 10-minutters + forlænges til Helsingborg.
En Landskrona-tunnel kunne bruges til at "køre i ring" - et tog fra Helsingborg kan køre via København H - Lufthavnen - Malmø - Lund - Helsingborg. Eller Roskilde - København H - Landskrona - Lund - Malmø - Lufthavnen - Roskilde.

Der er nogle spændende perspektiver i forslaget!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Jernbanebøger

Der kommer flere tog

Der kommer flere tog. Pris 270 kr.

Læs mere
Hedehusene Skærvefabrik A/S
Hedehusene Skærvefabrik A/S

I 1892 stiftede ingeniør Peter Madsen "P. Madsens Skjærvefabrik og Grusgrav ved Hedehusene" og startede dermed gruseventyret i Hedehusene. Her er historien om virksomheden med fokus på både de smalsporede og de normalsporede baner samt de tilhørende lokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak