Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kapacitet på Hovedbanegården? (Jernbanen i dag)

af Rail, 10/12 2017, 14:19 (2329 dage siden) @ Svend

Som det står i en af rapporterne linket til tidligere i tråden, så skal kun halvdelen af passagerne til København til brokvarterene og city. Der vil være en væsentlig tidsbesparelse for ca. halvdelen af københavnsområdet, mens det vil tage ca. 7 minutter længere til Hovedbanegården med skifte i Ny Ellebjerg.

Jeg tror personligt, at nogle enkelte tog via Ny Ellebjerg til lufthavnen vil gøre gavn - f.eks. et IC-tog eller to i timen og 3-4 regionaltog i timen (20-/15-minutters drift).


DSB har præsenteret en ny betjening af kyst- og kastrupbanen, her kommer der nye myldertidstog Sverige - Østerport, de kunne passende køre til Roskilde i stedet for Østerport.

.
DSB skal vist ikke bruge for meget krudt på at tænke over den fremtidige trafik til og fra Sverige:
https://www.information.dk/telegram/2017/11/skaanetrafiken-foreslaas-overtage-togdrifte...

Nu er oplægget lavet i samarbejde med Skånetrafikken og er en forudsætning for at de overhovedet kan komme til at overtage på sigt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Radiostyrede tog til Thisted
Radiostyrede tog til Thisted

I slutningen af 1980erne eksperimenterede DSB med radiostyring af tog og der blev bygget en forsøgsstrækning ved Grønttorvet i København. Jan Eriksen var med på en af prøveturene og fortæller i denne artikel om systemet.

Læs mere

Jernbanebøger

Ib Spang Olsens bedste

Ib Spang Olsens bedste. Pris 220 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak