Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Frit billetsystem (Generelt)

af Scharfenberg, 16/5 2018, 22:47 (2172 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg-Petersen

Som endnu en pudsighed forlyder det iøvrigt, at salget af "kontant billetter" / "enkeltbilletter" eller hvad sådan noget nu hedder, er stærkt stigende, da folk fravælger Rejsekortet, efterhånden som disse udløber...det er tilsyneladende nemmere blot at købe en dyrere enkeltbillet, end at anmode om et nyt kort, og derefter holde det optanket, hvis man ikke bruger bus og tog ofte....

/Lasse

Det har jeg svært ved at tro er et generelt problem. Jeg har netop fornyet mit rejsekort - nemt og smertefrit via selvbetjeningen. Få dage efter lå mit nye kort i brevkassen. Selve tank op aftalen overføres automatisk. Så er det altså heller ikke sværere at holde sit kort optanket.

Jeg tror de klækkelige rabatter, der gives på rejsekortet, nok skal tilskynde folk at forny deres rejsekort. Medmindre de altså er Rockefeller el. lign.

Anekdote-tid:
En kunde klagede engang over en kontrolafgift, fordi kundens klippekort ikke var gyldigt. Kunden var nemlig kommet så sent til afgangen, at kunden ikke havde nået at stemple kortet, og så havde kunden simpelthen selv påført zone og "datostempel" med egen kuglepen. Kunden fik ikke medhold i sin klage.

Rejsekortet er ikke perfekt, men lige netop sådan noget vil man trods alt aldrig komme ud i med rejsekortet :-D


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MY1156
Sukkerfabrikken Nykøbing
Sukkerfabrikken Nykøbing

I 1884 opførte en række landmænd på Falster andelsvirksomheden Sukkerfabrikken Nykøbing. I jernbanekredse er fabrikken mest kendt for de to små Krauss-maskiner, der varetog trafikken på fabrikken i over 50 år og nu befinder sig på Museumsbanen.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak