Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Flere i toget - men hvordan (Trafikpolitik)

af Frank Poulsen, 19/12 2018, 17:18 (1955 dage siden) @ kme

Helt enig... Det er jo banens force at den kommer nemt ind i centrum! Mange går og cykler jo til stationerne. Kan godt være du måske får nogle bilister over i toget, men du mister i stedet en masse andre hvis du lukker de oprindelige stationer!

Udnyt i stedet de stationer der er i dag til at blive bedre pendlerstationer, også for bilister. Eksempelvis anser jeg Tureby station som et rigtig godt udgangspunkt! Smid ramper som her tegnet, byg flere p-pladser, og lad folk syd fra motorvejen nemt komme ind og skifte til toget som går via Køge og den nye bane til Kbh... Så skifter man før sammenfletningen i Køge. Motorvejen går i stå ved Herfølge/Lellinge hver morgen... Derfor nytter det ikke først at lave et stort park and ride anlæg der. Det nytter ikke for dem der kommer syd fra hvert fald. Og ja der er en afkørsel et par km længere nordpå, men skal man først til at køre tilbage og længere væk fra motorvej så dur det ikke. Så kan man sige, hvad er billigst... At flytte stationen op til den afkørsel? (og misse dem der bor i Tureby, som på kortet hedder Alkestrup, for at gøre forvirringen total), eller at lave ramper sydgående. Er jo kun behov sydgående.

Det er bare et eksempel på jeg mener vi kan udnytte de stationer der er, uden for de lidt større byer til at blive mindre park-and-ride stationer. [image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MY1115

Jernbanebøger

Østbanen 1879-2004

Østbanen 1879-2004. Pris 330 kr.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak