Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Flere i toget - men hvordan (Trafikpolitik)

af ventrikel, Næstved, 19/12 2018, 18:00 (1955 dage siden) @ Frank Poulsen

Jamen du misser min pointe! Nej du får ikke billister til at gå 5-10 min for at komme til en station. Men alle dem der I DAG allerede nu går og cykler til stationen, dem taber du for at vinde nogle bilister i stedet! Og der er altså trods alt også virksomheder og arbejdspladser nær byernes centrum... Det er jo ikke alle der kun skal til KBH... Der findes også folk der stiger af i Næstved, Slagelse, læser og studerer osv osv osv osv. Skal de nu smides af uden for byen?

Både og - jeg medgiver at der er personer som stiger af i provinsbyerne. Men med færre biler i centrum kunne man måske have en bus il at køre dem det sidste stykke vej. Alt andet lige ville de komme hurtigere til disse stationer end de gør til de nuværende.

Udnyt i stedet de stationer der er i dag til at blive bedre pendlerstationer, også for bilister. Eksempelvis anser jeg Tureby station som et rigtig godt udgangspunkt! Smid ramper som her tegnet,
Ja, Tureby er måske en for lille station at standse ved! Enig. Men du vil i stedet lave stationer andre steder? Hvorfor ikke udnytte den der er allerede er der... I stedet for at nedlægge den og anlægge en ny?

Alene fordi de ligger midt i byen og dermed skal ALLE de bilister vi skal have fat i fra villakvarterne og småbyerne omkring samt dem der bor på landet jo ikke ind i centrum.
De fleste lidt større byer har fine omfartsveje så man kunne f.eks. i Næstved nemt komme til en ny station ved den ny ring Nord og Sorø / Ringsted landevejene.
I Ringsted kunne man med fordel placere en ny station ved Kærhave i den østlige ende af byen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


ContecRailDSB MH415

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak