Lokalbaner hele vejen til København? (Trafikpolitik)

af RasmusR, fredag 14. februar, 2020, 20:25 (343 dage siden) @ Svend

Så hvorfor afprøves konceptet ikke? Er behovet der slet ikke, er det teknisk/økonomisk umuligt/uhensigtsmæssigt, eller er det fordi man ikke kan/vil/ønsker at have lokaltog og DSB-tog til at køre mellem hinanden?

.
Eksemplet Hillerød: Det vil kræve, at der skal fjernes nogle S-togsafgange...... og foretages en række ændringer på Lokaltogs materiel og i infrastrukturen.

Det er de tekniske udfordringer - er de ikke overkommelige, hvis ønsket er tilstede?

Er problemet mere politisk end praktisk? Er problemet at DSB og Lokaltog ikke er blevet bedt om det, og der ikke er nogen der vil betale?

/Rasmus


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
Kulturbaner
Kulturbaner

Jernbaner blev i forrige århundredes begyndelse anvendt som egnsudviklingsstøtte til udkantsdanmark. Lars Christensen fortæller i denne artikel om begrebet kulturbaner med eksempler fra bl.a. Grindsted og Alhedebanen på den jyske alhede.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen