Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Ekspresgruppen på NJS (Trafikpolitik)

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 22/9 2020, 13:40 (1323 dage siden) @ Steen Koefoed

Samme sag med forlængelser nord for Hillerød.

Har du nogensinde været en tur op ad Gribskovbanen? Ved du hvorfor den hedder det? Det er fordi den går igennem Danmarks næststørste skov Gribskov.
Hvor fedt tror du Danmark Naturfredsningsforening og mange andre for eksempel de daglige brugere af skoven vil synes det er med to indhegnede dobbeltsporede baner uden overgange igennem skoven?
Der lever faktisk nogle store dyr i den skov og dem tror jeg ikke det er sjovt at kollidere med med 100 - 120 km/t med et førerløst tog. Selv om der kan være alle hånde sensorer, så vil det heller ikke være særligt behageligt hvis toget i tide og utide bremser op.
De nordsjællandske baner er faktisk ret velfungerende og benyttede. If it works - don't fix it.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Et uheldigt lokomotiv
Et uheldigt lokomotiv

DSB MY 1123 havde et rigtigt skidt år i 1966, hvor det var involveret i hele 2 uheld. Først gennem en stopbom i Helsingør og 4 måneder senere op bag i et godstog ved Klarskov på Sydsjælland.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak