Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

3 dage tilbage med fysiske signaler Lindholm-Frederikshavn (Generelt)

af esni, Frederikssund, 3/10 2018, 21:24 (2033 dage siden) @ Scharfenberg

Og så det kætteren op i mig.
Hvorfor ikke blot "nøjes" med at ersatte sporisolationer med akseltællere og undlade resten indtil leverandørerne faktisk kan kalde det hyldevare (og ikke et udviklingsprodukt som nu)?
Min tanker er blot, at ved at ersatte sporisoleringer med andet detekteringsgrej, så opnås en væsentlig del af fejlreduktionen, men til en ganske anden, lavere pris end det nuværende.


Lyder som om du også havde foretrukket, at man var fortsat med de lavteknologiske klippekort fremfor billetter i apps og netbutik samt elektroniske rejsekort. Det 20. århundrede fremfor det 21. århundrede.

Lavteknologiske løsninger kan sagtens være de bedste i visse situationer, men det afhænger naturligvis af betragtningsvinklen. Som rejsende er det let at se fordelene ved klippekortet frem for rejsekortet - du kunne altid se om stemplingen var korrekt, og du kunne altid se hvornår din rejsehjemmel udløb. Ulempen var primært at specielt DSB's klippemaskiner - som helst skulle være anbragt under åben himmel - tålte klimaet dårligt. (At zonesystemet kunne være svært at forstå var en andensag - men det har vi jo stadig).

Rejsekortet er en medvirkende årsag til at jeg i dag sjældnere bruger bus og S-tog en før.

Men som leder i DSB er du vel ligeglad?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak