Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

3 dage tilbage med fysiske signaler Lindholm-Frederikshavn (Generelt)

af Scharfenberg, 4/10 2018, 09:55 (2032 dage siden) @ Peter Christensen

Jeg er heller ikke specielt vild med, at jeg ikke kan se hvad en rejse koster uden at skulle gennem en længere matematisk formel, de færreste fatter eller kan få oplyst. Jeg er så gammeldags, at jeg faktisk gerne vil kende prisen INDEN jeg køber. Dér fejler rejsekortet fælt....

Jeg er ikke så stærk i matematiske formler. Men jeg kan nemt forholde mig til '20 % rabat uden for myldretiden inkl. hele weekenden' oven i den oprindelige klippekortsrabat.

Underligt nok fatter de rejsende ikke rigtig klogskaben bag disse ting. Vel kan det hævdes at antallet af rejser på rejsekortet stiger. Sjovt nok kom der først rigtig gang i rejsekortets omsætning da klippekortene forsvandt....pudsigt sammentræf.
På den anden siden, en af mine ganske kloge venner udtalte for mange år siden - efter at han havde set hvordan rejsekortet skulle strikkes sammen - "passagerene bliver bare snydt vildt". Lad os sige det sådan at han ved "en del" mere om penge og økonomi end jeg nogensinde kommer til og han havde ret.
Går du hen i dette rette lokale i Telegade kan du faktisk møde ham....
OK, ret skal være ret. Udtalelsen faldt længe inden han blev ansat i DSB.

Snydt (helt) vildt?!? 20 % off peak rabat oven i den tidligere klippekortrabat?!?

--
Med venlig hilsen
Scharfenberg

Kobler din kollektive trafik sammen efter bedste evne


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak