Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

3 dage tilbage med fysiske signaler Lindholm-Frederikshavn (Generelt)

af Ove Nygaard, 4/10 2018, 16:30 (2033 dage siden) @ steenth

Alle de gamle sikringsanlæg erstattes med et nyt, så der ingen af de gamle sikringsanlæg bliver tilbage. Hvis ville have beholdt de gamle sikringsanlæg, så have man brugt ETCS niveau 1, som ligner ATC meget i funktionsniveau. Og reelt er signalprogrammet en total udskiftning af alle sikringsanlæg i et hug. ERTMS/ETCS er en bigevinst som bare har gjort det billigere end med traditionel signaler.

Tak til steenth for det enkle og forståelige svar. Jeg skynder mig lige at rette "spiler sammen med" til "spiller sammen med", og jeg kan så udlede, at det gamle 1912/1946 sikringsanlæg i Hjørring kommandopost nu er moden til Jernbanemuseet. Som trafikelev i Frederikshavn i 1952 var vi på excursion til Hjørring for at se det "nye" vidunder, som tillige havde en detacheret post i østenden af Hjørring station, men den er for længst opslugt af kommandoposten i det flotte tårn i vestenden, som nu tilsyneladende fremover kun vil rumme Nordjyske Jernbaners fjernstyringscentral for Hirtshalsbanen og Skagensbanen.
Jeg er begyndt at pakke rygsækken til "kratluskerturen" nordenfjords, men jeg bliver nok ikke lukket ind, hvis jeg banker på døren til "det allerhelligste" - jeg kunne også tænke mig at kikke ind til "fjernarbejdspladsen" for "Trafiktårn Vest" i FC Aalborg, men alle steder er man blevet - forståeligt nok - karrige med at modtage besøgende!


Bedste hilsener

Ove af Erritsø


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak