Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Rejsekort ctr. klippekort (var: 3 dage tilbage...) (Generelt)

af Schienenwolf, Læsø, 27/12 2018, 11:51 (1949 dage siden) @ hrstorm@comxnet.dk

Det er altid dejligt med flexibilitet. Nogle kan li' det ene, og andre det andet. Folk er forskellige, men skal alligevel proppes ind i den samme ordning, nemlig rejsekortet. Det er muligt, at 80 % er glade for deres rejsekort, men de 20 %, der ikke ønsker denne ordning, skal altså tvinges. Det kaldes flertallets diktatur indenfor marxismen, og er det samme som at undertrykke minoriteter, hvilket ikke er i orden.

Et firmas sortiment af produkter herunder billettyper er ikke et demokrati. Det er noget, som ethvert firma suverænt tilrettelægger under hensyntagen til en for firmaet optimal indtjening. Det overrasker dig givetvis, men den kollektive trafik er hverken et socialkontor eller en gavebod. Det er en transportvirksomhed. Dit ønske om, at vi 80 % rejsekortbrugere skal tvinges til at være med til at betale for opretholdelsen af et unødvendigt parallelprodukt til Rejsekortet, samtidig med at du trækker offerkortet som en stakkels undertrykt minoritet, synes jeg er både latterligt og tragisk. Så jeg håber sådan set, at du bare skrider helt ud af den kollektive trafik hurtigst muligt, nu du alligevel er så utilfreds. Den er dyr nok i forvejen til, at vi også skal være med til at finansiere dine forkælede nykker. Men jeg kan da godt forstå, at Rejsekortet ikke er nemt og fleksibelt at bruge for dig - det har bare ikke noget med kortet at gøre.

--
Hilsen
S

Strør ægte Læsø sydesalt i dine sår.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak