Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

3 dage tilbage med fysiske signaler Lindholm-Frederikshavn (Generelt)

af steenth, 4/10 2018, 12:54 (2033 dage siden) @ Ove Nygaard

Hej alle.

Er der i dette forum, som omfatter utroligt mange eksperter på snart sagt alt inden for jernbanevæsen, nogen, som på en enkelt måde kan forklare, hvorledes ERTMS "spiler sammen med" sikringsanlæggene i Frederikshavn, Kvissel, Sindal, Hjørring (vist nok 1912/46 elektromekanisk), Vrå, Brønderslev og Sulsted? Hvorledes omstilles sporskifter m. v. Er sikringsanlæggene bygget totalt om, samtidig med at "de ydre signaler" fjernes? Glæder mig over, at "den nye togvej" i Frederikshavn kan ibrugtages.

Alle de gamle sikringsanlæg erstattes med et nyt, så der ingen af de gamle sikringsanlæg bliver tilbage. Hvis ville have beholdt de gamle sikringsanlæg, så have man brugt ETCS niveau 1, som ligner ATC meget i funktionsniveau. Og reelt er signalprogrammet en total udskiftning af alle sikringsanlæg i et hug. ERTMS/ETCS er en bigevinst som bare har gjort det billigere end med traditionel signaler.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak