Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Billeder fra Frederikshavn Gl. Station (billeder 1 af 2)

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 1/5 2011, 02:54 (4744 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen


[image]

Så jeg lurer på, om du har mulighed for at scanne det område af billedet i meget høj opløsning, sådan at inddelingen af felterne i den fyldningsdør, som det viste sig at være, kan ses tydeligere ?.
Så vil jeg kunne lave tegningen af huset for vognopsynet helt færdig.
På forhånd tusind tak :-)


Hej Carsten

Jeg har placeret en fil indskannet i maksimal opløsning i nedenstående link. Men jeg tror, at ikke engang dén kan hjælpe dig. Der er trods alt en grænse for, hvor meget ting kan forstørres.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

http://dl.dropbox.com/u/7341176/35.jpg

Hej Thomas

Tusind tak for billedet i højere opløsning.
Nu er det endnu tydeligere, at det drejer sig om en fyldningsdør, og jeg vil kunne tegne den mere nøjagtigt nu. Og så kan tegningen af huset for vognopsynet laves helt færdig.
Tusind tak for hjælpen - og på forhånd tak, hvis du også fremover vil dele eventuelle billeder af eller arkivfund om Frederikshavn Station med os andre.
Så vidt jeg ved skulle Landsarkivet i Viborg også ligge inde med nogle arkivalier om Frederikshavn Gl. Station, og efter den 18. maj får jeg bedre tid og vil - udover at lave tegningerne færdige - også besøge Stadsarkivet her i Frederikshavn og se hvad de har "på lager".


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964
Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964

Dette hæfte på 32 sider om Vestsallingbanen blev udgivet af Jernbanehistorisk Selskab i 1964 i anledning af banens 40 års jubilæum. I hæftet fortælles om banens forhistorie, anlæg, drift, stationer rullende materiel, nedlæggelsen osv.

Læs mere
ContecRailDSB MT157

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak