Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvad med at se indad i stedet for (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 1/4 2013, 18:47 (4045 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

Det virker som om I intet begreb har om kortet og prisberegningen i praksis. Det er let at sidde og pege fingre og stille en dom, men at nogle af jer aldrig selv bruger kortet ses tydeligt. Jeg ved godt der er en tendens til herinde at alt fremskridt og nyanskaffelse er et tilbageskridt og det afspejler disse indlæg også.

Nu er det ingen naturlov at alt nyt er bedre end det gamle, og ligefrem at kalde Rejsekortet et fremskridt er nok en overdrivelse.

Jeg har svært ved at se fremskridtet i, at man skal checke ind/mellem checke og checke ud, samt det faktum at rejsekortet frarøver mig enhver mulighed for at validerer, at jeg faktisk HAR checket ind/ud korrekt - men må alene stole på selskabet i tidfælde af en tvist.

Hvilke formel uddannnelse skal man have for at kunne regne rejseprisen ud ved brug af Rejsekortet - jeg tvivler meget på at den 'almindelige dansker' kan gennemskue pris og rabatberegningen - igen skal man stole 100% på selskabet.

Kravet til et hvert billetsystem til brug i offentlig trafik må være at man umiddelbart - og uden brug af internet - kan regne prisen ud for sin rejse - det er i praksis umuligt med Rejsekortet, da du skal kende dine rejsehistorik flere måneder tilbage og rabattrin for at foretage beregningen.

Med den takststruktur som Rejsekortet bygger på, er det klart, at de ser det som nødvendigheden i, at have i ubegrænset tilgang til din konto, for så er de sikre på deres penge - og i tilfælde af en tvist er det alene forbrugeren der skal kæmpe for at få tilbageført et evt. forkert beløb.

Hvis man ikke ønsker denne adgang til sin konte, så skal man et døgn før man vil rejse (for at være på den sikre side), sørge for at overfører penge til Rejsekortet - hvor er det smarte så henne, i min verden er det i den situation meget lettere at købe en kontantbillet.

Jeg bruger kortet dagligt og har intet problem med at vide hvad rejsen koster og den er aldrig dyrere end klippekort i TMH og ofte billigere.

Jamen, tillykke med det - det er Bjørn Wahlsteen sikkert henrykt over at høre. Hvis man bare søger en smule på nettet, så er det ihvertfald ikke de positive historier der er i overtal - men derimod historier om manglede registering af ind/ud checkning - forkert prisberegning og en generel manglende kundeservice fra Rejsekortets side.

Rejsekortet får på Trustpilot en score på 2.2 og til sammeligning får DSB en score på 3.2 - og det taler bestemt ikke til Rejsekortes og Bjørn Wahlsteens fordel. DSB får også meget kritik - det ved alle - men Rejsekortet er alligevel værre end DSB - det må dog glæde Jesper T. Lok i en ellers svær tid :-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak