Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Rejsekort - en hån mod pendlerne! (Generelt)

af Fysikeren, 4/4 2013, 13:03 (4042 dage siden) @ mss

Et hjertesuk fra mig også...

Pendlere indenfor hovedstadsområdet har i dag primært månedskort til de zoner man dagligt benytter.
Skal man rejse udover det, bruger man klippekort som man stempler ved rejsens begyndelse.
Enkelt, ikke sandt?

Nu bliver klippekortet afskaffet, og man skal til at hoppe af "på halvvejen" for at tjekke et rejsekort ind -og derefter checke det ud igen når man forlader det sidste transportmiddel.

For at det ikke skal være løgn, skal pendlerne så også have en afart af rejsekortet med check ind og check ud. Man kan således ikke længere bare "glide gennem systemet" som man har kunnet hidtil.
Der er alt i alt kun ulemper, ingen fordele, og det for den største pendlergruppe overhovedet i Danmark...

Bravo, sådan får man flere pendlere over i bilerne!!!

Kan vi blive enige om en ting: Vi er nogle, der kan se fordelene ved kortet og andre der hader det som pesten?

Rejsekortet giver nogle fordele og ulemper i forhold til dagens system. Mit indtryk er, at nogle alene fokusere på ulemperne, er der bare en eneste af dem, så er systemet en fiasko, uden at lave en opvejning i forhold til fordelene.

Skal selv flytte næste måned og ender nok med at blive vinter-tog-pendler (cyklen om sommeren), og jeg kan ærlig taget ikke se, at det er en stor ulempe, hvis jeg skal have to rejsekort, ej heller, at jeg ikke kan lave den kombinerede billetform. Jeg vil bare bruge mit fleksible rejsekort på hele rejsen, hvis den falder udenfor den faste. Den merudgift jeg har ved det, er jeg ikke i tvivl om opvejes af de andre rabatter der ligger i systemet, når alle rejser tælles sammen; især den udenfor myldretiden har jeg da haft en del gavn af.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Togbelysning
Togbelysning

Denne artikel stammer fra bogen ´De danske statsbaner 1847 - 1947´ udgivet af DSB, og gennemgår udviklingen indenfor togbelysningen i de første 100 år af dansk jernbanedrift lige fra stearinlys til 24 volts elektriske pærer.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak