Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Bliver fremtidens tog trange? (Generelt)

af andersj, Aalborg, 31/3 2021, 20:29 (1122 dage siden) @ Peter Christensen

Alle de togproducenter, som DSB er i dialog med, bygger typisk deres togsæt efter den standardeuropæiske profil med vognkasser i bredden 2.780 til 2.880 mm – noget smallere end de 3.100 mm på IC3, som er specialdesignet til Danmark. DSB noterer sig, at enkelte standardtog på markedet er leveret i bredere versioner til andre kunder, »men producenterne indikerer, at det er forbundet med betydelige risici at ændre på vognkassens dimensioner.«[/i]"

Hvilke producenter har DSB spurgt?
Vægter disse producenters svar lige meget i DSBs vurdering?

Altså, hvis DSB spørger 10 leverandører og 6 leverandører, som har ca. 10% af markedet, siger at det er et problem, er det så reelt et problem?
Tja, hvis 4 producenter, som sidder på ca. 90% af markedet, ikke mener at det er et problem, så er det næppe et problem.

Ifølge beslutningsoplægget var der:
"Dialog med ti togproducenter i form af en formel RFI (Request for Information) og efterfølgende workshops. De medvirkende producenter udgør samlet mere end 95% af det europæiske marked."
De ti producenter var: Alstom, Bombardier, CAF, CRRC, Hitachi Rail Europe, PESA, Siemens, Skoda Transportation, Stadler og Talgo.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak