Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Bliver fremtidens tog trange? (Generelt)

af My1202, 1/4 2021, 16:32 (1122 dage siden) @ OLL

Du mangler stadig at fortælle os, hvor i verden man faktisk har indført seler i højhastighedstog.


Ingen anelse. Derfor kan vi vel godt indføre det?
Folk dør faktisk i stort antal ved uheld når der er tale om højhastighedstog.

Du kan selv finde på dette sted.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://en.m.wikipedia...


Nej, nu påhviler bevisførelsen dig; og du bedes redegøre for, hvor mange af de i din kilde listede dødsfald, der hidrører fra ulykker med højhastighedstog, ud af det totale antal.


Du har fået en liste. Du må selv besvære dig med at se den igennem.
Pointen fra min side er fortsat. Togulykker med hastigheder over 160 km/h medfører dødsfald.


Det samme er tilfældet med biler og fly, hvor selen mere er med for at beskytte dig ved mindre hastigheder.

Enig. Men togulykker ved lavere hastigheder resulterer sjældnere i dødsfald da tog som regel ikke vælter.
Eller toget påkører /påkøres af et andet tog og her vil flertallet af passagerer overleve medmindre de sidder i den vogn som rammes. Og her hjælper selen nok ikke.

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Benzinstationens historie

Benzinstationens historie. Pris 380 kr.

Læs mere
Dampvogne ved privatbanerne
Dampvogne ved privatbanerne

En række afsnit fra bogen ´Danmarks Damplokomotiver´ af William Bay udgivet i 1977, er samlet til denne artikel. Den omfatter dampvogne fra Gribskovbanen, Randers-Hadsundbanen, Langelandsbanen og Hornbækbanen.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak