Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Aktindsigt i toganmeldelser & Tjenestekøreplan Gods (TKG) (Generelt)

af Allan, 5/6 2014, 08:36 (3614 dage siden) @ Rask Ingemann Lambertsen

Banedanmark nævner tyveri fra togene. Det er første gang, jeg har hørt tale om det, bortset fra tilfælde ved tyske jernbaner under Anden Verdenskrig. Forekommer det i virkeligheden, eller er det bare et tænkt eksempel?

Det er skam ikke et tæmkt eksempel, det er noget der sker ofte, når godstog holder en længere længere tid. Det sker mere i Tyksland og Sverige hvor toget holder i nærheden af en terminale men det sker også i Danmark.


Banedanmark skrev:

Hertil kommer overvejelser i relation til sikkerhed omkring jernbanen, herunder transport af farligt gods, f.eks. i relation til terrorberedskab. Dette er grundet i den høje detaljeringsgrad i de indeholdte oplysninger (jf. afsnit om TKG).


Her synes jeg Banedanmark spiller dumme. Der har ikke været tale om, at vognlister skulle offentliggøres. Af tjenestekøreplaner og toganmeldelser kan man kun udlede, om der transporteres personer eller gods, men ikke hvilken slags gods.

Man kan også se meget mere end bare om det er personer eller gods.

Du vil kunne se hvilken terminal toget er startet fra og hvor det skal hen, dermed have en ide om indholdet og typen af transporten. Om det f.rks er trailervogne.

Også ting som UT ville kunne fremgå og dermed også information om godset type.

VH
Allan

Jeg har flere kommentarer, men det er blevet sengetid.

Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak