Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Status aktindsigt TKG og toganmeldelser Randers-Lindholm (Generelt)

af esni, Frederikssund, 17/11 2014, 08:52 (3448 dage siden) @ Henrik Hansen

Kan vi få indsigt i vognmændenes kørsel, i hvilke relationer og for hvem de kører - næppe.VEl klart at godsselskaberne ikke er specielt interesserede i at flage med hvad og hvor de kører. En konkurent ville evt kunne udnytte det ? Hvorfor hulen skal vi så have aktindsigt ? Sæt nu jeg ville starte et konkurerende jernbaneselskab.


Hvordan kan jeg ud af TKG se for hvem og hvad de forskellige jernbaneselskaber køre med og for ??

Lidt eksempler:

[image]

G7441 kører fra Fredericia til Vamdrup og fremføres med MZ med en max. belastning på 2000 tons og en hastighed på 100 km/t. Hvor ser jeg for hvem og hvad de transporterer i TKG ???

Alle jernbaneinteresserede ved at netop dette tog transporterer nye biler til Vamdrup, men denne information er ikke fremkommet via TKG.

[image]

GD44715 kører fra Malmø til Maschen og igen kan belastning og hastighed findes i TKG, men ikke hvad og for hvem de køre. Nogen bud fra panelet ?

[image]

HG42703 er fra et konkurrende selskab i forhold til de to andre eksempler, men igen begrænser TKG sig til hvorfra og hvortil toget kører. Jeg kan ihvertfald ikke se noget omkring godstype og kunde i TKG.

Endelig så er TKG for fælles for alle operatørerne i Danmark, og tro mig, de har nok er meget bedre detailkendskab til hvad de hver i sær køre rundt med, end både TKG og evt. en toganmeldelse nogen sinde vil give dem.

Så vidt jeg har forstået har Thomas fået adgang til TKG, men ikke særtogsanmeldelserne.

Kunne det være fordi der er kontaktinfo og bestillerinfo med i disse?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Sukkerfabrikken Nykøbing
Sukkerfabrikken Nykøbing

I 1884 opførte en række landmænd på Falster andelsvirksomheden Sukkerfabrikken Nykøbing. I jernbanekredse er fabrikken mest kendt for de to små Krauss-maskiner, der varetog trafikken på fabrikken i over 50 år og nu befinder sig på Museumsbanen.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak