Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Østbanen og BRT - Minister: Prisen for BRT-busser på lokalba (Trafikpolitik)

af Pyloriis, 1/5 2020, 13:45 (1470 dage siden) @ pjl

Som jeg skrev:
1: er arbejdet med underlaget gjort godt nok?


Det ved hverken du eller jeg, men jeg kan sige at det er over forskelligt implementerede strækninger (også hvad angår tidspunkt), så der er en bred repræsentation af metoder, alle har det til fælles at der er markante spor.

Måske. Blot ikke rigtig tilfældet på Sydmotorvejen.

2: dernæst. Hvor mange lastbiler kører på E45 i timen i forhold til antal busser på en evt BRT-løsning på Østbanen?


Er vi enige om at slitage = forbrug af strækningen?

Ja.

Så skinner og skinnelegmer med lavt forbrug kræver en tilsvarende lavere indsats på samme måde som vejstrækninger med lavt forbrug kræver en mindre indsats?

Det afhænger vel af vægt på togsæt, hastighed og dimension af skinner og underlagets beskaffenhed.
Kan blot konstatere at slinnerne på Østbanen kun har holdt i ca 40 år efter udskiftning i 80'erne.

3: Antal passagerer på Østbanen udenfor myldrertiden kunne meget vel klates med en noget mindre bus end end BRT.


Det kan klares med Telebus, tror dog at argumentet her er at det mere eller mindre er en afviklingsforretning.

Måske. Men da antal af rejsende i tidsrummet 9-14 & efter kl 19 må antages for beskedent, ville en mete alm. bus givet kunne klare opgaven.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak