Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Østbanen og BRT (Trafikpolitik)

af K. Simonsen, 27/4 2020, 20:02 (1460 dage siden) @ Pyloriis

De fleste der tager i sommerhus benytter deres bil!

de skal da gerne køre i tog

Fraregnes mindre børn, ældre og de som arbejder i selve området og hjemmegående, er kundeunderlaget nok nede omkring max 25.000 som dagligt / regelmæssigt vil kunne benytte Østbanen.

Set i det lys er de nuværende op mod 2.500 rejsende fint i tråd med hvad kollektiv trafik i resten af landet kan tiltrække.


joh, men det skal gerne op. i hovedstadsregionen er tallet højere.

???? Hvad mener du egentlig?

jeg vil gerne have flere til at køre tog. statens planer 2032 siger 35 % flere passagerer i tog på sjælland.

Disse borgere er så fordelt i 6 mindre bysamfund (Faxe / Faxe Ladeplads / St. Heddinge / Hårlev / Karise og Rødvig).


hvor mange er det?

Uinteressant når det samlede antal borger er kendt i banens område.

ok, du ved det ikke.

Resten bor nærmest ude på landet eller i meget små bysamfund

ja, det kan ikke være mange,

nøh, jeg regner med 3 tog i timen, mindst 2. for alle i cykelafstand til stationer, dvs ca alle i banens opland.

Ja. God ide. Problemet er blot at folk bor relativ spredt og ingen gider cykle 15 min i sne eller regn

så må de køre i bil til stationen.

jeg skal lige regne på gevinsten med 160 km/t vs 100 og 120, men det er nok en del.

jeg får det til 23 min faxe lp - køge st ved 120, et par minutter mindre ved 140 med lint 41, og ca 17 minutter ved 160 km/t.

det er ikke dyrt. eller hvad er dine tal?

Uden at vide det præcist vil jeg mene at skal hastigheden øges til 160 km/h skal HELE underlaget under skinnerne udskiftes og der skal givet benyttes en kraftigere / tungere type af skinne.

de skal jo alligevel skifte det meste af underlaget, og måske kan 50 kg/m holde til 160 - så er det gratis ifht nuværende planer. og du har ingen tal.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak