Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Trussel mod CBTC udrulning (Generelt)

af steenth, 20/10 2020, 15:25 (1285 dage siden) @ KKLD

CBTC er designet til førerløse tog. Så der er interesse at løse de problemer, som man finder.


Ja når man tilfældigvis "finder" at glatte skinner betyder at toget har længere bremselænge :-D


Jeg mener ikke at selv 2x SA fylder perronerne. Så kunne man ikke med CBTC indkode at togene altid kører som normalt hvor det er tørt så de kan bremse hurtigt. For at håndtere en situation hvor der er glat så kunne man bestemme at toget skal bremse 10 meter før, således at der både med tørre og glatte skinner kan bremses ved perronen.

Du har kun fokus på stop ved perron, hvor der ikke er nogen sikkerhedsmæssigt risiko. Der er kun en risiko at kører for lidt langt og det kan man gode leve med sker en gang imellem. Det er mest kritisk er man ikke kommer ind i det forudgående tog eller forbi et "stop-signal" ved et farepunkt. Men har i det nuværende version håndteres stop ved en perron på samme måde som et farepunkt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak