Trussel mod CBTC udrulning (Generelt)

af steenth, onsdag 21. oktober, 2020, 10:09 (38 dage siden) @ thomastog

Nogle gange holder de forudsætninger, som har arbejde ud fra, ikke. Man kunne ikke nøjes med de niveauer for forlængelse af bremselængde, som var indbygget i systemet. Og der tit, at der først ved at prøve det i praksis, at problemer viser sig. Og her har der åbenbart ikke været erfaringer nok samlet til at forudse hvad der sker, når man kommer i områder, hvor problemer ved løvfald er.


Man kan have glatte skinner af mange andre årsager, og hele året. Og nok værst *meget* lokalt.

F.eks efter en tør periode med meget pollen i luften, og så en kort støvregns-byge. Tanken ledes hen på brun sæbe.

Jeg har kun brugt det mest kendte eksempel...

Min påstand er at det er alt for komplekst at “programmere” sig ud af. Men jeg giver dig håneretten, når/hvis det lykkes en dag... men tror jeg har forladt denne jord længe inden ;-) Vel og mærke, hvis der diskes op med et system der er bedre, end menneskelig tog-fremføring.

Man har en forenklet model for hvad man gør, når man skal kode det. Men det kan jo senere forbedres så man kan komme i nærheden af hvad en lokomotivfører kan gøre. Men det kan godt tage tid...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen