Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Trussel mod CBTC udrulning (Generelt)

af larsht, 20/10 2020, 22:43 (1283 dage siden) @ pjl

Crossrail er endnu ikke i fuld drift og CBTC er kun i brug i den centrale del med tunnel - tunnel løser problemet med løvfald. Vestdelen skal lave ETCS niveau 2 og østdelen har AWS/TPWS.

Jeg kender ikke New York linjen...


Starter på Manhattan og ender i det sydøstlige hjørne af Brooklyn (Brooklyn har ikke undergrundsbaner men højbaner), men det svarer vel også meget godt på spørgsmålet: CBTC er bygget til metro'er og har problemer når strækningen ikke er i en tunnel, men er udsat for vind og vejr - men hvorfor kommer det som en overraskelse?

Løvfald er ikke et nævneværdigt problem på New Yorks linje L (kun få og ret kort delstrækninger hvor omgivelserne giver mulighederne)
Sne og is er - men taktikken der er at indstille drifts på overjordiske strækninger ved den slags ekstremt vejr.

Husk dog også at Siemens Trainguard (produktnavnet) ved alle baner skal tilpasses det valgte materiel, og bremsekarakteristika er med 99,999§ sikkerhed anderledes fra bane til bane.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak