Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Minister vil forundersøge til S-tog på Kystbanen (Generelt)

af mpp, 21/1 2019, 17:34 (1924 dage siden) @ KKLD

Man har lige nu maksimalt 30 tog i timen igennem røret og der ville dermed umiddelbart være mulighed for at køre 9 tog i timen mod nord. Med det nye signalsystem skulle der være mulighed for at køre yderligere 6 tog i timen (samlet kapacitet 36 tog) og der ville det være oplagt at lave en ekstra linje til Frederikssund og køre 12 tog i timen mod Helsingør.

Den store joker er vel højden på perronerne og det vil gøre blandet drift vanskelig at alle perronerne skal bygges om. Man kunne givetvist lave en model hvor nogle af de tog der skal køre langt kørte med noget materiel der er mere 'regionalstogsagtigt', men der kommer nok til at være en del valg der skal tages omkring service og komfort.

Det bliver nævnt at det kunne hæve rettidigheden på hele regionaltogsnettet fordi man bedre fordeler togene mellem de forskellige spor gennem røret, men det virker lidt mærkeligt. Det kan måske være man kan vende nogle tog på Hovedbanen istedet for Østerport og dermed frigive lidt plads på den måde. Det er der måske nogle andre der kan forklare.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964
Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964

Dette hæfte på 32 sider om Vestsallingbanen blev udgivet af Jernbanehistorisk Selskab i 1964 i anledning af banens 40 års jubilæum. I hæftet fortælles om banens forhistorie, anlæg, drift, stationer rullende materiel, nedlæggelsen osv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak