Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny regionalbane Roskilde - Hillerød (Generelt)

af mikedk2100, 1/2 2019, 18:20 (1913 dage siden) @ Frank Poulsen

Men hvor mange har brug for at komme til Køge Nord fra Roskilde siden? Jeg tror det vil tabe mere tid for dem mod Roskilde Hillerød fra Køge/Haslev/Stevns siden, end det vil vinde. Dem fra Roskilde tager jo til Ringsted direkte for at komme på eller har Jyllandstog direkte. Så er det kun de 3 stationer Gadstrup, Havdrup og Lille Skensved. Her er Gadstrup langt nemmere at tage til Roskilde. Havdrup måske lidt 50/50 og Lille Skensved ville vinde ja. Men er det nok til at forsinke pendlerne Roskilde - Køge med et ekstra stop? Ja jeg ved det ikke. Jeg kaster spørgsmål op i luften :)

Jeg er enig i at der burde gå en linie den vej, men jeg mener ikke at man behøver de sving rundt for at komme ind på Køge Nord. Dobbelt spor Køge - Køge Nord er dog helt klart et ønske! Allerede i dag.

Til gengæld vil folk fra Stevns og Østsjælland få langt bedre adgang til Fyn/Jyllands (og forhåbentlig internationale) tog, hvis vi forestiller os, at Østbanen/Lokaltog stadig kører til Roskilde eller længere. Jeg kan ikke lige se, om det er planen?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak