Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny regionalbane Roskilde - Hillerød (Generelt)

af Frank Poulsen, 1/2 2019, 17:44 (1913 dage siden) @ ThomasLarsen


2: Lille Skensved - Køge Nord.
Jeg tror ikke at Køge kommune bliver glad for at banen skal pløje lige igennem STC etape 3.
Så alternativt kunne man forlægge banen til nord for Skensved ådal.
Lille Skensved station skal så godt nok flyttes op til Naurbjerg (ca 500 meter nordøst)
Men til gengæld kunne Solrød kommune så udvikle en ny bydel der, mellem Naurbjerg og Jersie landsby, så stationen ikke lå så øde.
De er jo løbet tør for byggegrunde. Og der rigeligt med plads der.

Men hvor mange har brug for at komme til Køge Nord fra Roskilde siden? Jeg tror det vil tabe mere tid for dem mod Roskilde Hillerød fra Køge/Haslev/Stevns siden, end det vil vinde. Dem fra Roskilde tager jo til Ringsted direkte for at komme på eller har Jyllandstog direkte. Så er det kun de 3 stationer Gadstrup, Havdrup og Lille Skensved. Her er Gadstrup langt nemmere at tage til Roskilde. Havdrup måske lidt 50/50 og Lille Skensved ville vinde ja. Men er det nok til at forsinke pendlerne Roskilde - Køge med et ekstra stop? Ja jeg ved det ikke. Jeg kaster spørgsmål op i luften :)

Jeg er enig i at der burde gå en linie den vej, men jeg mener ikke at man behøver de sving rundt for at komme ind på Køge Nord. Dobbelt spor Køge - Køge Nord er dog helt klart et ønske! Allerede i dag.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak