Minister vil forundersøge til S-tog på Kystbanen (Generelt)
Jeg synes man skal undgå S-tog på Kystbanen, fordi der indenfor 10-30 år, nok skal laves endnu en forbindelse under Øresund og den bliver nordlig.
Ifald der kommer en HH-forbindelse bliver det formentligt primært godstog som kommer til at bruge denne.
Så vil vi have godstog ad Kystbanen ind mod København?
Måske bedre med ny jernbane fra Helsingør over Hillerød ned mod Høje Taastrup/ Roskilde?
I øvrigt er det da en mærkelig idé at skulle koste en masse ( unødvendige ) penge i at bygge en bane næsten helt om, når en masse af problemerne vel er klarlagt læs også anden tråd:
https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=137553
Hillerød /Køge /Frederikssund synes vist ganske godt om deres S-tog. Så ombyg da gerne Kystbane til ren S-tog med 4 spor fra Klampenborg ind mod København.
Endvidere blev Nørreport St. ombygget, da Metroen skulle under og man glemte desværre, at udvide med et eller måske 2 fjernspor og måske lidt bredere perron.
Hvis der ikke længere kører som. tog på Kystbanen bliver spørgsmålet om hvad behovet er for fjerntogsspor på Nørreport?
Lad Hovedbanegården blive en sækbanegård hvor ankommende tog kun køre frem til Vesterport og returnere efter behov ad 1 spor til den tidl godsbanegård,, såfremt de ikke skal afgå på ny.
Så kunne Nørreport faktisk få 2 ekstra S-togs spor!
Forslag til ting man kunne arbejde med:
J) Byg et dobbeltspor under byen, som i München, Zürich, Oslo, delvist Stockholm - det er alle byer
Hvor skulle det gå hen?