Køge Nord (Generelt)

af Frank Poulsen @, søndag 25. august, 2019, 00:08 (425 dage siden) @ ThomasLarsen

Jeg tænkte også at man var nødt til at vælge mellem enten Faxe Ladeplads linien, eller Rødvig linien, til at køre igennem til Roskilde, men jeg tror udfordringen er at de er nødt til at køre med 2 sæt mellem Køge og Roskilde (det bedste ville jo være man kørte kvartersdrift der også, men det er der jo heller ikke plads til, eller slet ikke plads til). Og fordi man er nødt til at have 2 sæt på linien hvert fald i myldretiderne, så er det nemmeste jo at koble i Køge og permanent køre 2 sæt til Roskilde. Ellers skulle man til at køre 2 sæt til enten Rødvig eller Faxe Ladeplads, og det er også i overkanten. Eller alligevel bruge tid på at koble i Hårlev og koble af og rangere væk osv.

Men ja det er sørgeligt at man går væk fra 4 afgange i timen fra Hårlev.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Sukkerfabrikken Nykøbing
Sukkerfabrikken Nykøbing
I 1884 opførte en række landmænd på Falster andelsvirksomheden Sukkerfabrikken Nykøbing. I jernbanekredse er fabrikken mest kendt for de to små Krauss-maskiner, der varetog trafikken på fabrikken i over 50 år og nu befinder sig på Museumsbanen.


 Læs artiklen 

Jernbanebøger

På Sporet af 2018
På Sporet af 2018
Pris 200,- kr.
 Læs mere 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen