S-bahn i Tyskland - perronhøjde (Generelt)
München, Stuttgart, Rhein-Ruhr og Rhein-Main bruger en perronhøjde på 1.050 mm - det er lidt højere end i København. Og min observation af Rhein-Ruhr er at de fleste steder kører S-bahn på eget spor. Og München udbygges med eget spor. At de alle har fået fjernstrømsystem er mest at strækningerne i de områder var elektrificeret, da man startede med S-bahn.
Nogle steder er sporene kun benyttet af S-Tog (mere i München end andre steder), det meste af Ruhr er i princippet mest opdelt i "hurtig/gennemkørende" og "langsom/standsende", omkring Düsseldorf eksemeplvis er RE og S-Tog på samme spor, RE Togene stopper noget færre steder dog og nogle perroner er kortere, men på nogle tider af døgnet er det ikke ualmindeligt at se en 111/146 med 4-6 dobbeldækkere tage et myldretidsstop hér også.
Pointen er vist også at, der ikke behøver være specifikke perronhøjder, specielt matriel og hvad ved jeg for at det er et "S-Tog", denne type drift vil umiddelbart kunne foregå på den nuværende fjernbane infrastruktur, Siemens, Bombardier, Stadler og Alstom laver masser af matriel som kan det.