Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ingeniøren - om s-tog til roskilde (Generelt)

af Pyloriis, 15/11 2019, 10:54 (1624 dage siden) @ Niels Munch

Jeg anfægter hverken demokrati eller ytringsfrihed. Jeg har blot gjort en enkelt bemærkning om, hvorledes disse friheder nydes her på forum.

Og dig. Du ville gerne være disse bemærkninger foruden?

I perioden 1960-1980 var der på mange områder gode fremskridt i det danske samfund. Der var politikere som reelt gad høre på fagfolk og vi fik lukket mange helt små skoler, sygehuse og fik bygget især veje som var foreberedt på fremtiden.
Fra starten af 80'erne kom der flere og flere "DJØFere" indenfor især statens område.
Umiddelbart med godt resultat da produktiviteten steg.
Men vi har for længst passeret det punkt hvor man kan presse mere ud af de fleste arbejdssituationer.
Derfor ser vi også håblåse og uigennemtænkte planer på alle niveauer som stort set alle ender med enten ikke at gøre en forskel eller forringe pågældende område.

Fra min egen verden - sygehusene - er det kun gået en vej i de sidste 5-8 år. Nemlig nedad bakke i forhold leveret kvalitet. De stakkels patienter sendes rundt fra sted til sted og alle forsøger at vaske hænder. Ja nogle få ting er blevet bedre men overordnet er det blevet ringere fir den enkelte patient.

Det samme gør sig for den kollektive trafik.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak