Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ingeniøren - om s-tog til roskilde (Generelt)

af steenth, 14/11 2019, 21:04 (1624 dage siden) @ tgpsen

ETCS level 2 er omend ikke helt entydigt, så dog standardiseret og nogenlunde veldefineret hvad der menes.

ETCS i baseline 3 er variationerne små uanset om det er niveau 1 og 2 imellem leverandører. I baseline 2 er der masser af nationale tilføjelser.

Gælder det det samme for CBTC? eller det en klasse af forskellige systemer, der blot har det til fælles at Movement Authorities sendes via radio?

Det en klasse af systemer. CBTC er et sæt af funktionskrav, som leverandøren kan arbejde inden for. Hver leverandør har hvert sit system, som ikke kan arbejde samme med andre leverandørs.

Kan man designe et system der opfylder begges specifikationer, både ETCSs og CBTCs?

ETCS og CBTC har forskellig fokus. ETCS er et generelt system og CBTC er til togsystemer, som skal have høj kapacitet.... som S-tog har brugt for. Om ETCS kommer på på CBTC niveau må tiden vise.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MH307Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak