Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Rødglødende (Generelt)

af steenth, 25/11 2021, 16:26 (875 dage siden) @ westgaard@hotmail.dk

Hej
Jeg er blevet pendler mellem Herfølge og Kbh for at undgå myldertrafik på motorvejen, i de måneder det har stået på, er jeg blevet opmærksom på at lokoførerne har en lille leg, der går ud på at drille pendlerene og det er de gode til, jeg tager et tog fra Kbh og lander i Køge kl 3 min. over hel, jeg trykker på åbne dør og i det jeg kan komme ud, så lukker dørene i toget mod Herfølge og kører, det drejer sig om højst 20 sek inden pendlerne kan nå fra det ene tog til det andet, men nej, jeg og de andre pendler ryster på hovede, nogle bliver rødglødende og overvejer om der sidder et menneske og styrer toget, det sker flere gange om ugen og jeg er målløs

Ankomst og afgangstiden ligger så tæt på hinanden, så man ikke vente der. S-tog kommer på minuttal 04 og regionaltoget afgår 03 - men S-toget kan ankomme lidt før planlagt tid - det nok det du oplever. Jeg rejser selv via Køge. Men minuttal ændres fra køreplansskriftet, så regionaltoget kører 01. Så man skal med S-toget med afgang fra hovedbanen minuttal 14 som ankommer minuttal 54..

Ellers den anden vej ankommer regionaltoget nu samtidig med S-tog afgår. Man kan være heldig for at kunne nå den. Det bliver bedre fra køreplansskiftet...

Mvh
Steen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak