Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ja, Kjn/Lw-Kj bliver overbelastet fra K23 (Generelt)

af steenth, 28/11 2021, 22:25 (666 dage siden) @ andersj

Perronerne er jo lange i Køge, så man kan etablere en eller to transversaler (alt efter hvor fleksibelt man ønsker det) så man får et såkaldt "hollandsk kryds". Tog fra Roskilde ankommer først i spor 2 (syd) og tog fra Hårlev kører derefter via. spor 1 over i spor 2 (nord). Eller omvendt.

DSB vil bruge dobbeldækkervogne med litra EB fra K23... Og perronerne er 260 meter lange... Det er nok lige optimistiske at dele sporet... Så skal også i lang med forlænge perronerne.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924

Ved Lollandsbanens 50 års jubilæum i 1924 udgav banen denne bog på 110 sider, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1874 til 1924. Teksten er konverteret til HTML.

Læs mere

Jernbanebøger

Ved banen 1970-1986

Ved banen 1970-1986. Pris 250 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak