Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ja, Kjn/Lw-Kj bliver overbelastet fra K23 (Generelt)

af mikedk2100, mandag 29. november, 2021, 12:04 (170 dage siden) @ Frank Poulsen

Så er det måske bedre med færre, men hurtigere (og måske længere) tog.


Så du vil have færre end ½ times drift?


Ja, hvis det er det, der skal til for at toget ikke skal have fast stoppested udenfor en station. Men jeg foretrækker også hurtigere tog fremfor mange på de længere stræk - de fleste skal alligevel kun bruge et tog ad gangen ;)


Men det er jo sådan set lige meget om de kører hver 2. time eller eller hver ½ time. Udfordringen bliver jo det samme hvis man vil sikre kort skiftetid ;)

Det er jeg ikke helt enig i, for jo færre tog, jo færre gange skal togene passere hinanden på stationerne på de enkeltsporede strækninger (Køge-Næstved, Køge-Hårlev, Køge-Roskilde). Altså mindre risiko for at forsinkelser spreder sig og smadrer et i forvejen temmelig sårbart "rendez-vous" i Køge.

Uden at vide noget som helst om køreplanlægning, så ville det - mens vi venter på en eventuel bedre infrastruktur i Køge - nok være bedre, at DSB mødtes i Køge "hel og halv", og Østbanen "kvart over og kvart i". Så ville der stadig være halvtimedrift, togene ville ikke skulle vente udenfor stationen eller på Køge Station på at pendlerne kommer fra den ene perron til den anden, og pendlerne ville skulle vente maks 15 minutter på et skift i Køge.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924

Ved Lollandsbanens 50 års jubilæum i 1924 udgav banen denne bog på 110 sider, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1874 til 1924. Teksten er konverteret til HTML.

Læs mere

Jernbanebøger

På Sporet af 2019

På Sporet af 2019
Pris 220 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak