Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ja, Kjn/Lw-Kj bliver overbelastet fra K23 (Generelt)

af Henning Makholm ⌂, 28/11 2021, 19:52 (1050 dage siden) @ Frank Poulsen

Hmm, jeg har siddet og puslet i halvanden times tid nu uden at finde noget columbusæg. Efterhånden tror jeg ikke problemet så meget er det delte enkeltspor, som at man håber at el-togene kan få rejsetiden mellem Køge og Næstved ned under 30 minutter ved at krydse i Haslev i stedet for Tureby og Holme-Olstrup. Men det kræver at krydsningen i Køge er forholdsvis skarp. Med kun 3 perronspor er det så ikke muligt at skabe gode overgangstider for både Haslev-Roskilde og Hårlev-København (og retur).

(Det skulle da lige være ved at splitte Lokaltog op i henholdsvis Køge-Roskilde og Køge-Rødvig/Fakse, så sidstnævnte kan vende i spor 5. Men det bliver det nok svært at forklare fornuften i til den brede offentlighed).

--
Henning Makholm


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Bogen om DSB litra E
Bogen om DSB litra E

I 2006 udgav Steffen Dresler bogen ´DSB litra E svensk- og danskbyggede eksprestogslokomotiver´. Med forfatterens velvilje er bogen digitaliseret og forsynet med en ekstra tegning. Her er hele historien om de smukke E-maskiner.

Læs mere
Hectorrail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak