Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ja, Kjn/Lw-Kj bliver overbelastet fra K23 (Generelt)

af steenth, 27/11 2021, 18:23 (881 dage siden) @ EA 3020

Ja, stykket fra sammenslutningen mellem strækningen fra Lille Skensved og sporet fra Køge Nord ned til Køge bliver i høj grad overbelastet og meget følsom for forsinkelser.

Lokaltog Køge-Roskilde 2 tog i hver retning hver time, altså 4 tog
DSB Nivå-Næstved 2 tog i hver retning hver time, altså 4 tog

Det giver således 8 tog i timen på enkeltsporet........., og hvor Lokaltog også skal standse i Ølby, som DSB fra start har måtte fravælge. Det er overbelastet infrastruktur fra dag ét i K23.

Største problem pt. er mere at få nogle gode skiftetider imellem DSB og lokaltog i alle retninger. DSB lægger op til at krydse deres tog i Køge, hvilken medfører at lokaltog ikke kan gøre det samme samtidig. Og der mange som rejser fra/til banen imod Næstved som skal til/fra strækningen til/fra Roskilde. Og der vil også en del af Østbanens brugere, som vil bruge regionaltoget til/fra København... Hvis der var en gennemgående perronspor mere, så kunne både DSB og lokaltog krydse i Køge med gode skiftemuligheder... og følges ad til/fra efter hinanden på den fælles strækning uden det går ud over kapaciteten ...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak