Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ja, Kjn/Lw-Kj bliver overbelastet fra K23 (Generelt)

af andersj, Aalborg, 30/11 2021, 02:21 (1144 dage siden) @ ThomasLarsen

Vil en perron ved spor 1 løse de fleste problemer.???

Den har hvertfald en god chance for at blive til noget.

I prospektet for byggeriet ved collstrup grunden. Er der hvertfald taget forbehold for at der kan gøres plads til en.

Perronen er nævnt på side 37 i denne rapport.
https://koegekyst.dk/media/w23j1gnk/20210318-collstrop_prospekt-04_a4_lowres.pdf

I Infrastrukturplan 2035 er der afsat midler til en forundersøgelse af dobbeltspor Køge-Køge Nord samt en perron ved spor 1.

Det er sandsynligvis en dyrere løsning end en transversal/hollandsk kryds, men hvis dobbeltsporet også etableres så er det nærmest en nødvendighed for at man ikke bare flytter flaskehalsen til Køge station.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98

I perioden 1995-98 blev DSB´s MR-tog renoveret af Partner für Fahrzeug-Ausstattung (PFA) beliggende i Weiden i det nordøstlige Bayern i Tyskland. Værkmester i DSB Hans Werner Hansen fortæller her historien om sine to år i Bayern.

Læs mere
Hectorrail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak