signalsystemet - status? (Generelt)

af steenth, onsdag 13. marts, 2019, 23:06 (726 dage siden) @ Pylorus

Det mest ærlige sted at få blot lidt af et overblik er nok på Ing.dk og deres efterhånden 180 artikler om signalsystem / elektrificering og Ringstedbanen.
Det er undersøgende journalistik som tilmed har fået en pris.

https://ing.dk/fokus/signalprogram

Men ligesom på disse sider skal man tage kommentarerne med et gran salt.

Tjaa. Når journalisten på tur fra Aarhus over Langå til Viborg siger, at der ingen sikringsanlæg imellem Langaa og Viborg!!! Så tager mig over hoved over den prismodtagerne journalist. Det er ret basal fejl han har lavet, fordi ikke kender basale ting i sektoren. Mig besked har den strækning haft sikringsanlæg i mange årtier og de nuværende sikringsanlæg er fra et sted omkring 1970, som afløste en endnu ældre generation af sikringsanlæg.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype

Den 15. maj 1943 skrev Maskinchefen ved DSB - Civilingeniør Hedegaard Christensen - denne artikel om statsbanernes nye motorvogn litra MK til bladet Ingeniøren. Det første togsæt af litra Mk-FK blev leveret fra Frichs og Scandia samme år.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen