Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

signalsystemet - status? (Generelt)

af Pylorus, 12/3 2019, 13:22 (1872 dage siden) @ steenth

Jeg kan ikke lade være med at tænke på Sundhedsplatformen. Det skulle være et gennemprøvet system og et system som er anvendt på rigtig mange sygehuse i hele verdenen.

Det er helt i skoven at sammenligne med sundhedsplatformen. ERTMS har rod i europæisk jernbaneverden. At der var været problemer -

Der er jeg dybt uenig. Begge (ERTMS & Sundhedsplatformen) er IT-systemer som dels selv initierer data / input og dels henter fra en masse andre systemer.
Det er som udgangspunkt ikke et kvalitetsstempel at noget har rod i europæisk jernbaneverden.
EPIC (som står bag Sundhedsplatformen) har givet på verdensplan flere brugere dagligt end ERTMS vil have de første mange år.

Jeg vil tro at spurgte man de 300-400 som aktuelt arbejder med Sundhedsplatformen vil de sige at det er et kvalitetsstempel at noget er så udbredt!
Og de ville sikkert alle i kor sige at det blot er småting som skal tilrettes.
Men - har jeg ret når jeg antager at du til daglig er indblandet i signalprogrammet?

Men vi ved om 5-6 år om der endnu engang er tale om en IT-skandale og lur mig - der vil atter engang ikke rulle nogen hoveder af den grund, såfremt det heller ikke virker som lovet!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak