Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Aarhus / stationer /trafik (Generelt)

af RasmusJ, 12/9 2019, 07:28 (1691 dage siden) @ ThomasTT
redigeret af RasmusJ, 12/9 2019, 07:42

Problemet er, at det forment!og vil være sindsygt dyrt. I forlængelse af banegården, U-sving under havnen, meget stejlt og dermed en dyb bane op mod universitetet. Og så er undergrunden i Aarhus så ustabil, at byggerier jævnligt forsinkes og fordyres

Jeg køber ikke hele den historie. Det ville være dyrt, Citytunneln i Malmø endte med at koste ca. 8,5 mia svenske kroner i 2001-priser, men nok ikke sindssygt dyrt. Og moderne tunnelboremaskiner graver sig bare gennem det meste. At bore tunnelerne var klart den mindst dramatiske del af den nye metroring. Stigningsprocenten og to stationer centralt i Aarhus (afhængig af hvor meget der skulle gøres ved Aarhus H) kunne godt blive ret kompliceret dog.

låst
2606 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Snabbtåg för 250 km/t
Snabbtåg för 250 km/t

Tomas Larsson har skrevet denne artikel (på svensk) om nye højhastighedstog til DSB samt om den tekniske udvikling af højhastighedstog i Tyskland. Læs bl.a. om de nye Vectron lokomotiver og hvor man får mest for pengene.

Læs mere
DSB MZ1446

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak