Aarhus / stationer /trafik (Generelt)

af tgpsen, søndag 15. september, 2019, 15:25 (34 dage siden) @ ThomasTT

Vil du i ramme alvor kalde det et "besynderligt argument" at formålet med en tunnel allerede er delvist opfyldt i form af forlængelsen af Odderbanen?

Ja. Formålet med en tunnel i Århus er at skabe gennemkørende forbindelse mellem banerne til/fra Randers og Horsens, ikke mellem Grenå og Odder.

Du er vel klar over, at milliardinvesteringer skal ses i forhold til forbedringer ift status quo?

Ja.


Hvis man ville, kunne man lægge et tredie spor på skanderborg-strækningen til letbane-tog , så var alle disse forstæder også reelt på en city tunnel

Det kunne man. Det bliver Randers og Horsens ikke forbundet af en citytunnel af.

og det vil ikke koste mere end bare frokost-udgifterne ved planlægningen af en city-tunnel, men selv dette er næppe relevant fordi Aarhus H er så velplaceret og altid vil være totaltdominerende, langt mere end Malmö, hvor man sender tog videre ind under centrum og videre til en mange gange større by, der kun ligger minutter væk.

En citytunnel i Århus flytter ikke Århus H.


Jeg ved ikke hvad dit københavn-forslag går ud på, men jeg tør godt gætte på, at det er noget, der koster svimlende milliardbeløb og årtiers byggerier.

Her.
Diskussion her og her.
Pris og byggetid formodentlig i samme klasse som Malmøs citytunnel.

Og bare ikke kommer til at ske.

Cirkulært. Den bliver ikke bygget for det gør vi ikke.

Ligesom en city-tunnel i Aarhus.

Cirkulært. Lige som i sin tid for Storebæltsbroen og nu for Samsøbroen.

Den er faktisk bygget.

Kreativ semantik. Nix.


Ville det ikke være sjovere at udtænke realistiske projekter?

Et sted hvor Banedanmark ikke planlægger at gøre ingenting?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen