Skift er staf! - Aarhus / stationer /trafik (Generelt)

af steenth, torsdag 19. september, 2019, 23:05 (321 dage siden) @ Pyloriis

Så burde der jo være flere direkte tog!
I København må de fleste skifte en eller flere gange fra S-tog / metro hvis de f.eks. vil til Jylland.
Så er der hyppige afgange er problemet nok ikke det får passagerne til at fravælge toget!
Det er mere fornuftige skift uden lang ventetid og stabilitet samt siddepladser.

København H er et knudepunkt. Det er er Aarhus H også og det er også det sted de fleste skal til. Hvis du flytter skift ud af byen så skal man både skifte på din "Aarhus Vest" og Aarhus H for kunne komme til de væsentlige destinationer. Så forsvinder folk fra offentligt transport. Hver skift kræver tid. Hvis et skrifte ikke passer pga. en forsinkelse, så kan det koster et halv time... hvis der kun er forbindelse 2 gange i timen...

I denne artikel - https://www.berlingske.dk/hovedstaden/33-buslinjer-i-hovedstaden-omlaegges-naar-cityrin... - kalder en forsker i dansk byøkonomi :
»Vi forskere kalder skift for straf, fordi det koster tid at skifte fra en transportform til en anden,« siger han.

Mvh
Steen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Højbygaard Sukkerfabrik
Højbygaard Sukkerfabrik
Sukkerfabrikken Lolland blev opført i Holeby i 1872. På grund af uheld og en ringe økonomi, gik fabrikken konkurs i 1877 og genopstod med nye ejere som Højbygaard Sukkerfabrik. Her er historien og billederne fra fabrikken med de mange smalsporslokomotiver.


 Læs artiklen 
Svenska-lok
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen