Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Aarhus / stationer /trafik (Generelt)

af tgpsen, 18/9 2019, 15:04 (1644 dage siden) @ ThomasTT

Så nu er du altså enig i, at man i Aarhus allerede har gennemkørsel for hvad der svarer til lokaltog end i Malmø, fint.

Det ville være svært at benægte.

Så er der Øresundstog, og her er der jo bare ikke rigtig en pendant i Aarhus, da der ikke ligger en millionby i hvad der pludselig kun var 20 minutters afstand.

39-40 minutter.

Mht fjerntog, tror jeg faktisk slet ikke de bruger tunnellen i Malmø. Her har de stadig en sæk formentlig fordi det ikke er væsentligt, og det endda med den markant dårligere placering i Malmø ift Aarhus.

Der tager du fejl
https://sv.wikipedia.org/wiki/Citytunneln
'Samtliga X2000-fordon har idag nödbromsöverbryggning/blockering och skulle rent tekniskt kunna få köra i citytunneln men det är enbart de X2000 som går till Danmark som trafikerar tunneln.'
Der røg din parallel.

Din version af

Den her idé er noget meningsløst pjat, og det er for urealistisk at vade mere rundt i.

Jeg protesterer ikke.

Det kommer ikke til at ske.

Igen cirkulært.


Det betyder ikke, at tunneller generelt ikke kunne være relevante på sigt i Aarhus, primært af kapacitetsmæssige årsager.

Interessant sammenfald. En citytunnel nordpå under Århus kan bedst begrundes med kapacitetsmæssige årsager.

Et spor der drejer fra før Aarhus H og går under jorden omkring godsbanegården er da i hvert fald noget, der kunne ske. Man kunne betragte det som et yderspor for Aarhus H forbundet med et rullende fortov over 3-400 meter i forbindelse med at hele området formentlig alligevel overdækkes og så bruge det alene til fjerntog. Det er en mulighed.

Jeg har selv foreslået en sydtunnel (dog kun i en sammenhæng med voldsom prioritering af lyntog, hvad jeg ikke finder væsentlgt) som et helt selvstændig spor ud af Aarhus. Det kan jo undre, at kattegat-entusiaster er vilde med gigantiske broer men tilsyneladende gerne kører en stor omvej i langsomt tempo over Hasselager ind til Aarhus.

Jamen det har du da ret i. Er det for øvrigt ikke sådan at de finere kvarterer ligger sydpå i Århus?

låst
2315 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak